MKS Zaborze Zabrze 1999 - strona nieoficjalna

Strona klubowa
Herb
  • Zapraszamy wszystkich odwiedzających stronę po kolejce ligowej, do podawania w komentarzach wyników swoich drużyn.
  • Aktualności:
  • 2014-10-29 Uwaga! Football Manager 2015 ze zniżką!
  • 2014-08-16 Terminarz
  • 2014-06-20 Testy
  • Wyniki ostatniej kolejki:
  • MKS Zaborze Zabrze - UKS Raków Częstochowa 1:3
  • GKS Gieksa Katowice - APN GKS Tychy 1:3
  • Ruch Chorzów S.A. - BBTS Podbeskidzie Bielsko - Biała 10:2
  • KS Unia Racibórz - Górnik Zabrze S.S.A. 1:7
  • KP ROW Rybnik - MKP Odra Centrum Wodzisław Śl. 5:4
  • BTS Rekord Bielsko Biała - KS Stadion Śląski Chorzów 3:1
  •        

Najnowsza galeria

ZABORZE CUP 2014
Ładowanie...

Logowanie

Ostatnie spotkanie

MKS Zaborze Zabrze UKS Raków Częstochowa
MKS Zaborze Zabrze 1:3 UKS Raków Częstochowa
2014-06-15, 11:00:00
    relacja »

Najbliższa kolejka

Najbliższa kolejka 23

Zegar

Sport.pl

Statystyki

Brak użytkowników
zalogowanych i 2 gości

dzisiaj: 33, wczoraj: 411
ogółem: 1 142 162

statystyki szczegółowe

visitors

Free counters! 

Aktualności

Koniec ZŁOTEGO WIEKU

  • autor: wf, 2012-05-23 08:48

Okres 11-13 lat, zwany często "złotym wiekiem dziecka", to czas szybkich postępów w zakresie zdobywania umiejętności. Dzieci chętnie się uczą, są pogodne i zrównoważone. Nie oznacza to wcale, że po ukończeniu 13 roku życia nie będą one czynić postępów. Im jednak będą starsze, tym opanowanie poszczególnych elementów będzie zajmowało więcej czasu. Tak więc -do pracy. Przykłady ćwiczeń znajdują się choćby w zakładce ĆWICZENIA DOMOWE. Śpieszcie się, bo nadchodzi koniec ZŁOTEGO WIEKU :). W ostatnim czasie parę trzynastek w drużynie stuknęło.

Na zamieszczonym zdjęciu klasyczny przykład zawodników którzy systematycznie podnosili swoje umiejętności. Nie od razu zostali zauważeni, ale ich systematyczna praca zaprocentowała.

Lewandowski jako 18 latek był za słaby na rezerwy Legii, Piszczek po skończeniu wieku juniora był za słaby, żeby zainwestowano w niego w Górniku Zabrze. Ten sam Górnik Zabrze nie zatrzymał trenującego w nim 16 letniego Błaszczykowskiego. Pewnie do dziś nie wiadomo dlaczego.

Strategicznym celem szkolenia nie są bieżące (doraźne) wyniki sportowe uzyskiwane przez daną drużynę młodzieżową.

Pamiętajmy! Medale , zdobywane nawet w rywalizacji międzynarodowej, wśród 14-to, 16-to czy 18-latków nie są żadnym gwarantem, czy nawet wiarygodną przesłanką, że analogiczne sukcesy będą powtórzone przez tych samych piłkarzy za kilka lat wśród seniorów. Ważniejszą przesłanką jest tutaj bowiem kompletność procesu szkolenia, która pozwala w pełni rozwinąć potencjalne możliwości (talent) piłkarza. 

Prawidłowości te zostały już opisane i zweryfikowane w innych, bardziej wymiernych niż piłka nożna dyscyplinach sportu. Popatrzmy na naukowo opracowane doświadczenia lekkoatletyki, dyscypliny, z której przez długie lata czerpano wzory w zakresie przygotowania kondycyjnego.

W lekkiej atletyce wyróżniono dwa modele treningu i odpowiadające im dwa typy karier sportowych.

Model progresywny to koncepcja pracy długofalowej, oparta na stopniowym i pełnym wykorzystaniu różnorodnych bodźców treningowych. Koncepcja silnie podporządkowana prawidłowościom biologicznego i psychicznego rozwoju - zakładająca ewolucyjne (ilościowe i strukturalne) zmiany w modelu stosowanych obciążeń na rzecze środków specjalnych. W treningu progresywnym wiodącą rolę spełniały ćwiczenia wszechstronne (W), następnie ukierunkowane (U), zaś rola obciążeń specjalnych (S) była najmniejsza.

 Niestety, sportowcy dochodzący tą drogą do mistrzostwa (co trwało przeciętnie 8-10 lat) najczęściej w młodszych kategoriach wieku nie odnoszą spektakularnych sukcesów.

Z kolei model intensywny jest bardzo atrakcyjny dla młodych sportowców. Intensywny, specjalistyczny trening powoduje, że szybko (częst już po 4-6 latach) uzyskują przewagę nad swoimi rówieśnikami i z reguły wygrywają większość najważniejszych zawodów. Często kreowani są na gwiazdy sportu młodzieżowego. W ramach treningu intensywnego najwięcej miejsca zajmują ćwiczenia specjalne, następnie ukierunkowane i wszechstronne (porządek ćwiczeń: S-U-W).

 Niestety - najczęściej pułap wynikowy uzyskany w 17-18 roku życia jest finalnym poziomem, którego w istotny sposób nie są w stanie poprawić w kategorii seniora.

W dyscyplinach wymiernych poziom sportowy można podać w sekundach, metrach czy kilogramach - w piłce nożnej stagnację wyników określamy najczęściej terminem "niespełniony talent".

  Należy pamiętać, że wartościowe osiągnięcia w wieku dziecięcym nie zawsze gwarantują sukcesy w wieku dojrzałym. Zjawisko to wynika z dość powszechnego faktu, że sukces w młodym wieku uzyskują zazwyczaj osobnicy wcześnie dojrzewający. 

Z metodycznego punktu widzenia można wyróżnić 5 etapów pracy:

1) etap przygotowania wstępnego (do 10 r.ż.),

2) etap nauczania podstawowego (11-13 lat),

3) etap doskonalenia opanowanych umiejętności (14-15 lat),

4) etap trenowania (16-17 lat),

5) etap kształtowania maksymalnych możliwości sportowych (od 18 r.ż. do zakończenia kariery). W Waszym przypadku ku końcowi zmierza etap 2.

Etap nauczania podstawowego (11-13 lat)

Do głównych zadań etapu nauczania podstawowego zaliczamy:

- podnoszenie zdrowotności i tężyzny organizmu,

- kształtowanie cech woli ze szczególnym zwracaniem uwagi na godzenie nauki z zajęciami szkoleniowymi,

- zwiększanie potencjalnych możliwości sprawnościowych zgodnie z rytmem rozwoju biologicznego,

- opanowanie wszechstronnych umiejętności technicznych,

- opanowanie indywidualnej i zespołowej taktyki,

- kształtowanie umiejętnego wykorzystania posiadanych umiejętności technicznych i taktycznych w różnych formach gry, a szczególnie w małych grach.

Etap nauczania podstawowego w aspekcie rozwoju osobniczego to czas stosunkowo spokojnych przemian. Sylwetka i motoryka chłopców w wieku 11-13 lat sprawia wrażenie harmonijnej. W układzie kostno-stawowym dochodzi do definitywnego ukształtowania krzywizn kręgosłupa. Układ oddechowo-naczyniowy rozwija się spokojnie, oddech staje się głębszy, wskaźniki wydolności tlenowej są wysokie.

Dzięki doskonaleniu funkcji centralnego układu nerwowego (dalsze pofałdowanie kory mózgowej), wzrastają możliwości koordynacyjno-regulacyjne. Chłopcy szybko i dokładnie przyswajają sobie nawet dosyć złożone elementy koordynacyjne (techniczne). Potrafią skupić uwagę na pojedynczych czynnościach. W sumie jest to najodpowiedniejszy okres do intensywnego nauczania techniki. Koncentracja uwagi nie jest jednak w pełni rozwinięta - stąd częste przypadki braku cierpliwości w dążeniu do opanowania nauczanego elementu.

Na koniec przypomnienie pewnego sprawdzianu. Spróbujcie się z nim zmierzyć.

http://www.wgrane.pl/Prezes-TURBOKOZAK

W oparciu o tekst D. Śledziewskiego i R. Kapery.

 


  • Komentarzy [0]
  • czytano: [529]
 

Musisz się zalogować, aby dodawać komentarze.

Najbliższe spotkanie

W najbliższym czasie zespół nie rozgrywa żadnego spotkania.

Reklama

Losowa galeria

Obóz sportowy - Darłowo
Ładowanie...

Mini-Chat

Musisz się zalogować, aby korzystać z mini-chatu.

Wyniki

Ostatnia kolejka 22
MKS Zaborze Zabrze 1:3 UKS Raków Częstochowa
GKS Gieksa Katowice 1:3 APN GKS Tychy
Ruch Chorzów S.A. 10:2 BBTS Podbeskidzie Bielsko - Biała
KS Unia Racibórz 1:7 Górnik Zabrze S.S.A.
KP ROW Rybnik 5:4 MKP Odra Centrum Wodzisław Śl.
BTS Rekord Bielsko Biała 3:1 KS Stadion Śląski Chorzów

PARTNERZY

 

 

Nr konta składkowego:

95 8454 1082 2006 0031 1975 0008

Zczuba.tv

Pogoda


    

        Pogoda Zabrze z serwisu